Dzień dziecka w Expom

Każdego roku z okazji dnia dziecka w naszej firmie organizowana była wycieczka dla pracowników wraz z ich pociechami. W tym roku ze względu na obostrzenia firma Expom S.A. postanowiła przygotować dzieciom zupełnie inną atrakcję. Zarząd Spółki zaprosił wszystkie dzieci pracowników Expom S.A. i Konter Sp. z o.o. na dni otwarte. –Często w historii tak bywało, że w trudnych czasach szukano rozwiązań, które pozwoliłyby przetrwać ten okres, takie sytuacje często rodzą nowe rozwiązania. Przykład tego mamy dziś kiedy to Expom zrezygnował z corocznych wycieczek na rzecz wizyty dzieci pracowników w firmie. Myślę, że to rozwiązanie zaadaptujemy na kolejne lata.- komentuje Adrianna Kuhn, Dyrektor ds. Administracji. Prezes firmy postanowił w tym roku otworzyć cały zakład aby najbliżsi pracowników Expom mogli zobaczyć jak wygląda firma od środka. Zaplanowane zostały pokazy przykładowych prac na różnych etapach produkcyjnych. Zaprezentowano pracę dużych maszyn obróbczych sterowanych komputerowo, pokazano sprzęt dźwigowy oraz pracę żurawia szalupowego. Hitem okazała się prezentacja Laboratorium Expom oraz przejazd suwnicą 40t. Następnie przewidziano czas wolny z animacjami dla najmłodszych takimi jak malowanie farbami, puszczanie baniek mydlanych, pokaz sztuczek cyrkowych, skakanie na gigantycznej skakance i wiele innych. Przez cały czas wśród dzieci chodziły postacie z bajek umilając im czas i zachęcając do zabawy. Dla zainteresowanych zostały zaprezentowane nowoczesne rozwiązania dotyczące odnawialnych źródeł energii. – tak od teraz powinien wyglądać dzień dziecka w Expom – skomentował jeden z pracowników. Chyba najbardziej wyczekiwanym elementem było rozdanie prezentów wszystkim dzieciom. Każdy z rodziców dostał wcześniej voucher do zrealizowania w sklepie zabawkowym, rodzice wybrali prezenty dla swoich pociech, które w dniu imprezy zostały im wręczone.

 

PDFwydrukujwyślij do...

Nowe inwestycje w Expom

Prace wykończeniowe nowej mistrzówki zbliżają się ku końcowi. W obrębie opisywanej hali zbudowane zostało biuro Szefostwa produkcji z zapleczem socjalnym oraz łazienka dla pracowników produkcyjnych. W nowym biurze znajduje się sala konferencyjna, na której omawiane będą bieżące problemy produkcyjne. Pozostała przestrzeń biurowa podzielona została na 3 strefy: strefę narad, pomieszczenie biurowe dla nadzoru TP oraz gabinet kierownika produkcji. Pomieszczenia zaprojektowano tak, aby były jak najbardziej nowoczesne i funkcjonalne. Usytuowanie biura, rozmieszczenie okien, a nawet docelowe ustawienie biurek, dają możliwość obserwacji sytuacji na H5 i częściowo na H4 oraz H3 celem jak najszybszej reakcji na problemy, zagrożenia i inne nieprzewidziane sytuacje, przyspieszając jednocześnie komunikację na linii pracownik – nadzór TP. Nowe pomieszczenia dla nadzoru produkcji zwiększyły komfort pracy szefa produkcji i podległych mu mistrzów, dając im dodatkowo nowe możliwości wynikające z możliwości ciągłego monitorowania pracy największych hal nawet w czasie wykonywania równie ważnych prac biurowych. Jak więc widać prace w dalszym ciągu postępują bardzo dynamicznie, a następnym krokiem milowym w temacie uruchamiania H5 będzie uzbrojenie jej w maszyny i urządzenia dla niej dedykowane co stworzy z niej halę produkcyjną z prawdziwego zdarzenia, oferującą obszerną i przemyślaną przestrzeń pracy dysponującą najnowocześniejszym, ergonomicznym i bardzo wydajnym wyposażeniem. Po zakończeniu prac budowlanych na H5 został automatycznie uruchomiony kolejny etap w projekcie rozwoju Spółki a mianowicie budowa H6/H7. Istotą wszystkich zachodzących zmian w tym przebudowy istniejącej infrastruktury jest uporządkowanie produkcji, tak aby etapy występujących po sobie procesów przechodziły płynnie jeden w drugi. Procesy planowane na H7 to m.in. cięcie i wypalanie materiału, H6 natomiast będzie przestrzenią dedykowaną do obróbki plastycznej. Dzięki temu zabiegowi cały proces produkcyjny w Expom zostanie w końcu ułożony w sposób prawidłowy i zoptymalizowany.

PDFwydrukujwyślij do...

Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2019. Dobre Praktyki.

Wczoraj (16.04.2020 r.) w sposób nietypowy, bo online, zorganizowane zostało spotkanie przygotowane z okazji premiery 18 edycji Raportu "Odpowiedzialny biznes w Polsce 2019. Dobre Praktyki", w którym znalazły się także "dobre praktyki" Expom. Gościem specjalnym wydarzenia był dr hab. Adam Bodnar, Rzecznik Praw Obywatelskich. Raport ten to największy w Polsce przegląd CSR z rekordową liczbą działań odpowiedzialnego biznesu, wydawany cyklicznie od 2002 roku. "Dobre Praktyki" są przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania właśnie w tym zakresie. 

Jest to już kolejny raz kiedy Expom został wyróżniony wśród wszystkich nadesłanych zgłoszeń. Przypominamy, że w edycji za 2018 rok znalazło się 1549 praktyk zgłoszonych przez 229 firm. W tym też roku Expom zgłosił 5 praktryk, z których aż 4 zostały wyróżnione i zaprezentowane w przygotowanym raporcie. Jest to ogromne wyróżnienie i docenienie naszych działań na rzecz polityki odpowiedzialnego biznesu.

Zapraszamy do pobrania aktualnego raportu ze strony http://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2019/
#Raport2019, #CSRwPL

PDFwydrukujwyślij do...

Wirus uderza w gospodarkę, jak przetrwać?

"Na chwilę obecną firma Expom S.A. z Kurzętnika nie odczuwa skutków pandemii koronawirusa czy też kryzysu gospodarczego.
— Z uwagi na międzynarodową renomę oraz wysoki poziom dywersyfikacji portfela klientów, mamy zabezpieczenie zleceń w długim okresie czasu. Zachowana jest także płynność pracy. Spółka konsekwentnie realizuje produkcję, zatrudniamy też nowe osoby w Grupie Expom — mówi Rafał Domżalski, prezes Expom S.A.
Już kilka tygodni temu firma wdrożyła restrykcyjne środki ostrożności stosując się do zaleceń sanepidu.
Pracownicy zostali zaopatrzeni w środki ochrony osobistej. Mają mierzoną temperaturę przed przystąpieniem do pracy, pracują na zmiany z zachowaniem wymaganych odległości między osobami. Jeśli stanowisko pracy pozwala na pracę zdalną, pracownicy wykonują swoje obowiązki z domu. Ograniczono wizyty osobiste interesantów w budynkach administracyjnych. Wszelkie powierzchnie i pomieszczenia są na bieżąco dezynfekowane kilka razy dziennie.
— Nasza firma bardzo wysoko ocenia świadomą postawę załogi, która w tym trudnym czasie w pełni respektuje obostrzenia i środki szczególnej ostrożności, które wprowadził zarząd — dodaje prezes Domżalski."

Zapraszamy do lektury całego artykułu autorstwa Pani Aliny Laskowskiej

http://nowemiasto.wm.pl/642171,Wirus-uderza-w-gospodarke-ja…

PDFwydrukujwyślij do...

Postępy prac przy budowie H5

Od kilku miesięcy trwają prace przy budowie nowej hali ślusarsko-spawalniczej, która będzie nosiła oznaczenie H5. Na dzień dzisiejszy hala jest obiektem w pełni zamkniętym wyposażonym w bramę wjazdową, posadzkę z kostki brukowej, komplet okien i świetlików oraz oświetlenie.

Już z końcem 2019 roku stan zaawansowania prac pozwolił aby w opisywanym obiekcie odbyła się wigilia zakładowa, w której uczestniczyła cała załoga. Przy okazji tejże uroczystości miało miejsce również uroczyste, symboliczne otwarcie budynku w obecności właścicieli, zarządu i zaproszonych gości.

Równolegle z pracami budowlanymi realizowano przygotowanie hali do jej finalnego przeznaczenia czyli obiektu ślusarsko-spawalniczego biorącego kluczowy udział w procesie produkcyjnym. Udało się między innymi:

  • zainstalować suwnicę 40T i 20T,
  • zakotwić w posadzce precyzyjnie obrobiony stół montażowy mający w przyszłości znacznie ułatwić i przyspieszyć prace związane z pozycjonowaniem, sczepianiem a także pomiarami,
  • przygotować w kostce brukowej miejsca pod tor szynowy wraz z obrotnicą służący do transportu materiałów i wyrobów – część owej instalacji, prowadząca od bramy wjazdowej, jest wykonana na gotowo.

 Prace w dalszym ciągu postępują bardzo dynamicznie, a następnym krokiem milowym w temacie uruchamiania H5 będzie uzbrojenie jej w maszyny i urządzenia dla niej dedykowane co stworzy z niej halę produkcyjną z prawdziwego zdarzenia, oferującą obszerną i przemyślaną przestrzeń pracy dysponującą najnowocześniejszym, ergonomicznym i bardzo wydajnym wyposażeniem.  

PDFwydrukujwyślij do...

8000 zwiedzających i 176 firm z 14 krajów – oto bilans największych targów odnawialnych źródeł energii ENEX

Liderzy branży Odnawialnych Źródeł Energii, w tym dystrybutorzy modułów, turbin wiatrowych, firmy montażowe, firmy zaopatrujące w stelaże do instalacji ale także producenci pojazdów i maszyn elektrycznych, znaleźli się na tegorocznych Targach EXPO w Kielcach. Nie mogło także zabraknąć przedstawicieli naszej firmy. Udział w Targach  jest możliwością zdobycia kontaktów a także okazją do nawiązania realnej współpracy z dystrybutorem. W naszym przypadku skupialiśmy się na pozyskaniu kontrahentów i kontaktów w szeroko rozumianej branży OZE. Zdecydowanie jest to idealna forma poznawania nowinek technologicznych. Trzeba wiedzieć, że branża OZE to nie tylko instalacje fotowoltaiczne, które na chwilę obecną stanowią znaczną część obszaru w jakim działamy. Trzeba natomiast być otwartym na nowości aby stawić czoło coraz to bardziej wygórowanym oczekiwaniom klienta. Osoby zainteresowane tematem odnawialnych źródeł energii zapraszamy na stronę https://oze.expom.pl/  tam znajdują się informacje dotyczące działalności Expom OZE jak i nasza obecna oferta

PDFwydrukujwyślij do...
Następna strona